SCRAPBRUKET

Alla inlägg under mars 2010

Av scrapbruket - 29 mars 2010 19:40

Här är ett roligt vik-kort. Det kallas för antingen diamant-kort eller explosionskort.


Här är en instruktionsvideo:



Och här är några bilder:


Här är det helt ihopvikt - det mäter som mest 4" * 4".


  

Här är det uppställt på bordet.

Och här har jag lagt det på bordet, så att man ser det i sin helhet.

  

Här ser du det från sidan.

 

Och slutligen en närbild på härliga doodle fairy-stämpeln från Buzzcraft.

     

  


Av scrapbruket - 26 mars 2010 00:15

   Kanske en sanning med modifikation efter de senaste dagarnas snömodd på vägarna,men tittar man på papperen till detta kort så är helt klart våren här:)

Härliga våriga färger och massa gottigt material hittar du i shoppen.

Till bas har jag använt mig av färdig kortbas som finns i hundrapack samt att det finns matchande kuvert  och sen har jag använt Martha Stewart puncharna punche edger och corner av märket Iron Gate.Papperet jag stansat i är ifrån Papermania och heter Spring time.

Det glittriga papperet är ifrån Pepper and friends och jag har helt sonika klippt ut den söta katten,ett utmärkt sätt för oss stressade kortmakare.Motiv och glitter liksom redan klart,superduperbra!

Blommorma är yellow rose och cream mini rose har jag satt på sidan där jag ofta har stickles,pearlmaker eller brads.Varför inte använda blommorna så?

Under yellow rose sitter white leaf och green leaf,helt underbara att jobba med!

Texten till grattis är Papermanias alphaminis yellow,otroligt prisvärda,man får många för pengarna!

Det självhäftande bandet är ifrån We R memory keepers och det har även glitter på sig.




Av scrapbruket - 24 mars 2010 07:50

Det här fotot är taget när min väninna o jag klippte oss korthåriga förra sommaren. Vi lunchade efteråt och hade trevligt. Och ännu trevligare (läs tokigare) blev det när jag började fota henne… 



Jag har använt mig av Doodlebugs paper potpourri-set för att göra denna layout. (jag hittar dem tyvärr inte i butiken) (jag tror nog att du kan mejla annelie på scrapbruket om du är intresserad av papperena...)



Jag har också stansat ut två bårder med två olika Martha Stewart-stansar. Den stora heter Daisy fan - deep edger punch och den lilla heter half Daisy edger



Jag har satt lite olika typer av blommor i vänster hörn. Smårosorna har jag hittat hos Scrapbruket. De finns i flera olika färger. Mini rose cream och Mini rose pink.


   


Uttrycket ”vacker utan spackel” tyckte jag var väldigt passande, eftersom väninnan aldrig sminkar sig. Hon är en naturlig skönhet.



Jag har använt mig av två olika typer av bokstavsstickers som jag hittat hos Scrapbruket. Båda kommer från Papermania. De rosa tillhör AlphaMania cardstock stickers-serien curly pink och de vita skumbokstäverna tillhör AlphaMinis Foam Alphabet Stickers-serien. Det finns både stora och små bokstäver i samma paket av skumbokstäverna.



Sari

Av scrapbruket - 19 mars 2010 00:15

 Ganska ofta får man spillbitar över,och här har jag valt att göra två mindre kort av spillbitar.

Texten till ordet hej kommer från Doodlebug.



Papperet är från  Honey and hugs .

Ugglan och kycklingen samt blommorna likaså.

Sent with love är från Paws fur a moment 3.

Blommorna med färdig bling i mitten kommer från Petaloo.

Hörnen  och borders är stickers från Papermania.

Av scrapbruket - 17 mars 2010 08:24

Av Sari - Onsdag 17 mars 06:00

Jag är på ett strålande Tim Holtz-humör, och ville därför göra en tag.


Det var ju ett tag sedan jag gjorde skäl för mitt tilläggsnamn, "the tag" :-).


Eftersom båda butikernas sortiment hjälpt mig med materialet till denna tag, tänkte jag förena butikerna Scrap & Hobby och Scrapbruket i detta inlägg.


  











Jag har satt på olika masker från setet "TimeWorks" och distressat bakgrunden med Wild Honey och Rusty Hinge (de är inte med i webb-shopen ännu...). Jag har använt mig av flera Blending tool-handtag och Blending foam pads (skumbitar) (jag har ett handtag för varje färgkategori för att slippa byta skumbitar mellan varje färg... och jag gillar ju att använda flera färger på varje bakgrund :-) ).

Ranger - Tim Holtz's Distress Ink Pads - Wild Honey

Därefter har jag sprayat på med Perfect pearl - vitt fint pulver - som jag hällt i en Mini Mister och blandat med vatten (hittar inte varorna i butiken just nu). Jag skakade om det rejält för att få det att blanda sig. Därefter sprayade jag över hela tagen och lät det självtorka.


Perfect Pearls Metallics kitInkssentials Mini Misters


Därefter har jag stämplat med en skvätt-bakgrundsstämpel från stämpelsetet "Urban Tapestry CMS 061". För att få fram de ruggade kanterna, har jag rivit med en kantrivare, d v s en Edge Scraper (hittar inte i butiken just nu).


Tim Holtz CHA 2009 Stamps - Urban TapestryEdge scraper/kantrivare.


Därefter har jag jobbat in både Vintage Photo, Frayed Burlap och Fired Brick runt kanterna.


Distress dyna-Ranger-Frayed BurlapDistress dyna - Ranger-Vintage PhotoDistress dyna - Ranger-Fired Brick


Jag har använt mig av två olika klockstämplar, en från arket "Soulful Journey CMS 029" (gummistämplar) och en mindre klocka från clear stamps-setet "Life's Possibilities". Jag har även använt mig av bingoraden och fåglarna från samma set med clear stamps.


 


Texten kommer från ett stämpelset vid namn "Fairytale Frenzy CMS 058" och jag har stämplat det på ett beige papper med diamantrutmönster. Därefter har jag skrapat kanterna och dragit på med Pumice Stone bläckdyna.


 

 

Jag har stansat fram kvistar med stansen Branch och fjärilar med stansen Glassene Butterfly. Båda stansarna är Martha Stewart-stansar.

 

 



Slutligen har jag dekorerat tagen med en vit-brun ros.


Martha Stewart Punch Branch kvist - M230367
Sari
Av scrapbruket - 15 mars 2010 06:00

Nu är det väl hög tid att våren börjar göra entré. Men otålig som jag är, slår jag till med ett sommarkort :-).


  


Stämpeln kommer från setet Oliver's Orchard 5.



Jag har stansat ut fjärilarna med två olika stansar från Martha Stewart.


Martha Stewart Double Punch Monarch Butterfly M283414
Double punch monarch butterfly.

Ordet SOMMAR har jag stansat ut med Martha Stewarts bokstavs-handstansar.



Jag har stansat ut det rosa papperet med en Spellbinders Shapeabilities-stans mall vid namn Fancy Labels.




Papperena kommer från serien Honey & Hugs:



Stämpeln är utstansad med Spellbinders Nestabilities Standard circle.



Jag har lagt till en grön matta genom att skära ut en cirkel med Martha Stewarts cirkelskärare. Den finns tyvärr inte i shopen än, men om du är intresserad, kan du ju alltid mejla Annelie. Så här ser den ut.


Martha Stewart Circle Cutter


Jag har också använt mig av Pinking Circles från Spellbinders, för att få till den taggiga kanten bakom det gröna papperet.




Av scrapbruket - 12 mars 2010 00:15

  



Papperet är från  Honey and hugs och jag har valt att skära isär papperet så det blir tre pelare,inspirerad av en nätvän,Nita.

Rosetten är från Capsule collection,de är verkligen superbra då man har lite bråttom också.

Katten är från Paws fur a moment 3.

Blomman med färdig bling i mitten kommer från Petaloo.Blomman bakom har jag stansat ut från retroflowerstansen.

Crushed velvet brads från Doodlebug.Hörnen är stickers från Papermania.

Av scrapbruket - 10 mars 2010 07:45


På fredag bär det av igen. Den här gången åker vi till Nordiska Stämpel- och Scrapmässan i Borås.


Välkommen att slå oss följe.


Här kan du läsa mera om mässan (info taget från Kortmakarens hemsida):


Aktuell info


Välkommen till mässan som har allt det du söker för scrapbooking och kortmakeri. Vi erbjuder stämplar, dynor, papper, album, dekorationer och mycket mera. Gå runt bland montrar och inspireras av trender, nyheter och demonstrationer. Gillar du att skapa själv är detta mässan för dig!

Obs! Tar bara kontanter i entrén.


Praktisk info: Barn under 15 år kommer in gratis. Tänk på att det kan vara trångt just vid öppningstimmarna. Kom på eftermiddagen när det lugnat sig lite. Ställ gärna barnvagnen utanför och ha barnet i bärsele om du har möjlighet.

Om du pysslat tidigare, skriv gärna upp på en lapp vilka färger, stämplar etc som du redan har, för att inte råka ut för att köpa dubletter. Lätt hänt!

Bussresa till mässan
Från Östergötland
Läs mer om bussresan från Östergötland här >>

Från Göteborg och Floda
Bussar kommer att gå från Göteborg och Floda för en kostad av 100 kr tur o retur. Bussresa går nu att boka genom Kortmakaren webshop, här -->.


Bra att tänka på innan mässan
Innan mässan:
- Inventera vad du har hemma och gör en lista
- Gå igenom vad du behöver i t. ex cardstock
- Gör en önskelista

Medtag
- Önskelistan
- Vattenflaska och frukt
- En laddad mobil
- Färgprover, i fall det är något du vill synka
- Måttband, bra om man t ex vill mäta stämplar
- Väska/mapp för pappersförvaring

På mässan:
- Det blir lätt varmt, häng av dig jackan i garderoben.
- De flesta utställare tar kort, men inte alla. Ta med kontanter också.
- Det finns restaurang med Dagens rätt, korv m. bröd och fika.
- Gå på demonstrationerna. Det finns oftast något nytt för alla.
- Njut!

Presentation


SCRAPBRUKETS BLOGG

SCRAPBRUKET

Scrapbruket är en webshop som har sitt säte i Håverud i Mellerud.
Vi saluför mycket engelska produkter som t ex Dovecraft, Papermania, Buzzcraft förutom Martha Stewart, Quickutz, Tim Holtz, Sizzix med mera.

Fråga mig

1 besvarad fråga

LÄNK TILL BUTIKEN

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards