SCRAPBRUKET

Alla inlägg den 4 april 2009

Av scrapbruket - 4 april 2009 23:31

Vi har en gästande tjäder på ScrapBrukets balkong. En fantastisk fågel som tyvärr är lite ilsken (jag tror det tillhör säsongen). Vi tycker ju mycket om denna vackra tjäder men han börjar och bli lite besvärlig. Mina ben har blivit slagna blåa av hans vingar och häromda'n bet han mig i fingret också.

Vi har nu kört han upp till Brudfjället, ca 10 km, så det tar nog ca 10 dagar för han att komma tillbaka igen. Vi har gjort detta 3 gånger förut och han kommer alltid tillbaka efter ca 10 dagar (1 km per dag). När vi har bättre tid ska vi ta honom ca 5-6 mil bort till ett ställe där det finns tjäderhonor, och förhoppningsvis kommer han att stanna där.

Av scrapbruket - 4 april 2009 23:10

Detta är en fantastisk stämpel. Den kan användas till både bakgrundsmotiv (glöm inte att maskera rutan omkring själva blomman), utklippta solrosmotiv och som här ett 3-D motiv.

Jag stämplade motivet 3 gånger och embossade med vitt embossingpulver på vitt papper, därefter målade jag motivet med brushmarkers och blendade motivet med hjälp av blendingspennan. Ett alternativ är att måla den vattenbaserade brushmarkern på en acrylplatta och tunna ut färgen med vatten med hjälp av en pensel. Brushmarkern kanske inte gör motivet fullt så detaljerat som en pensel med vatten, men är ett utomordentligt alternativ och det är ingen risk för att söla.

Ett motiv hade jag som bas, sedan klippte jag ut motiv 2 och fäste med 3D kuddar, därefter klipptes motiv 3 ut och även det fästes med 3D kuddar.

Jag använde PaperManias bakgrundspapper och någon bård och alfabet som jag hade liggande. Materialet finns på www.scrapbruket.com




Av scrapbruket - 4 april 2009 22:54

För det här kortet har jag använd Laura Ashleys underbara stämplar. Stämpeln målades med vattenbaserade brushmarkers i olika blå nyanser, vilket är ett bra alternativ när man vill använda många olika färger till samma stämpelmotiv. Sedan var det bara att sätta på motivet på en fotomatta, ytterligare en fotomatta som dekorerats med Laura Ashleys fina bårder. Bakgrundspapper är igen Laura Ashley. Jag använde outline stickers, bårder, till ramen runt designerpapperet och ett metallic kort som bas (inkluderar kuvert). Enkelt och kul att göra. Design Laura Ashley finns i webshopen www.scrapbruket.com

Presentation


SCRAPBRUKETS BLOGG

SCRAPBRUKET

Scrapbruket är en webshop som har sitt säte i Håverud i Mellerud.
Vi saluför mycket engelska produkter som t ex Dovecraft, Papermania, Buzzcraft förutom Martha Stewart, Quickutz, Tim Holtz, Sizzix med mera.

Fråga mig

1 besvarad fråga

LÄNK TILL BUTIKEN

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards